• پروازهای چارتری داخلی

    قوانین و مقررات رزرو بلیط هواپیما

    قوانین و مقررات رزرو و ابطال پروازهای چارتری (داخلی)

    1. صدور و دریافت بليت اينترنتي تنها در صورت تاييد قطعي پرداخت از جانب بانك امكان پذير است.
    2. كليه عمليات خريد بليت در اين سايت مشمول قوانين جاري تجارت الكترونيك بوده و هرگونه تخلف تحت پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت.(خریدار بدینوسیله اظهار می نماید که از کلیه قوانین و مقررات خرید بلیت آگاهی کامل دارد.)
    3. خريدار در كليه مراحل خريد و يا استرداد بليت موظف به ثبت اطلاعات کامل در سايت سفرمی نزد خویش میباشد.
    4. شرايط كلي حمل مسافر و بار: حمل و نقل مسافرين و بار آنها تابع مقررات و محدوديتهاي مربوط به وظایف شركتهاي هواپيمايي مقرر در پيمان ورشو و مصوبه مجلس شوراي اسلامي مي باشد.
    5. بلیت خریداری شده فقط به مسافری که نامش در سیستم وارد شده است تعلق دارد و غیر قابل انتقال به غیر می باشد و در صورت عدم تطابق نام مسافر با کارت شناسایی، از پذیرش وی معذور خواهیم بود.
    6. مسئولیت هرگونه مغایرت در صحت اطلاعات پاسپورت یا کارت ملی (نام، نام خانوادگی، شماره پاسپورت، شماره ملی، تاریخ تولد، تاریخ انقضا و محل صدور) و شماره همراه بر عهده مسافر خواهد بود.
    7. مسئولیت صحت اطلاعات و اعتبار مدرک ویزا در مسیرهای خارجی به عهده مسافر می باشد.
    8. تغییرات احتمالی در برنامه ی پرواز ازطریق سامانه پیام کوتاه وایمیل به اطلاع خواهد رسید؛ لذا صحت شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی به عهده خریدار می باشد.
    9. هرگونه تغییر در پرواز داخلی شامل جریمه بوده و درصد جرایم مشابه شرایط کنسلی میباشد.
    10. قوانین استرداد به شرح زیر می باشد:
      • تا ساعت 12 ظهر 2 روز قبل از پرواز 70%
      • تا ساعت 12 ظهر 1 روز قبل از پرواز 80%
      • از ساعت 12 ظهر 1 روز قبل از پرواز تا 480 دقیقه قبل از پرواز 100%
      • بعد از پرواز (No Show) شدن مسافر: 100%
    11. بلیت های اینترنتی صرفا از وب سایت فروش اینترنتی سفرمی قابل استرداد می باشد. همچنین تغییر تاریخ یا کنسلی فقط بایستی از طریق این وب سایت انجام پذیرد.
    12. در زمان تاخير بيش از دو ساعت و يا ابطال پرواز توسط ایرلاین ، در صورت درخواست و انصراف از پرواز پس از برقراری تماس با واحد و با در دست داشتن بلیت ممهور ایرلاین مورد نظر، نسبت به استرداد وجه اقدام فرمایید.
    13. در صورت کنسل کردن بلیت، وجه پرداختی طبق قوانین بانکی حداکثر تا  5روز کاری به حساب بانکی شما مسترد خواهد شد.
    14. چاپ اطلاعات مسیر پرواز توسط مسافر و ارائه آن در فرودگاه به باجه پذیرش مسافر الزامی است.
    15. مسافر موظف به نگهداری از کدهای اعلام شده از جانب سیستم و ارائه آن به مأمور کنترل پرواز در فرودگاه می باشد.
    16. حداکثر 10 دقیقه فرصت برای پرداخت مبلغ صندلیهای خریداری شده و پرداخت آن از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب وجود دارد.
    17. حضور مسافر درکلیه فرودگاههای داخلی و خارجی دوساعت قبل از پرواز الزامی است.
    18. جهت دریافت کارت سوار شدن پرواز، ارائه کارت شناسایی معتبر (کارت ملی- پاسپورت) تمامی مسافران الزامی می باشد.
    19. درصورتیکه اطلاعات صحیح مربوط به سن نوزاد و کودک ارائه نگردد، از پذیرش مسافر ممانعت خواهد شد.
    20. میزان بار مجاز و رایگان همراه مسافر معادل با 20 کیلوگرم می باشد.
    21. پروازهایی که با هواپیمای BAE انجام میگیرد امکان پذیرش حیوان زنده وجود ندارد (هواپیمایی ماهان)

    رزرو پرواز در سیستم سفرمی به سادگی امکان پذیر می باشد.:

    1. بعد از جستجوی مسیر مورد نظر می توانید از میان پروازهایی که دارای "نشان ضمانت سفرمی" هستند،بلیط هواپیما را به صورت آنلاین از سایت سفرمی رزرو نمایید.
    2. چنانچه عملیات رزرو شما به درستی پرداخت و انجام گردد، بلیت الکترونیکی به شما نمایش داده خواهد شد و می توانید بوسیله آیکون پرینت آن را چاپ نمایید.
    3. در صورت بروز خطای بانکی در مرحله پرداخت، مبلغ طی 72 ساعت به حساب کاربر مسترد می گردد.
    4. به یاد داشته باشید که کد رزرو انجام شده ( PNR ) را حتما یادداشت نمایید.
    5. در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی می توانید با شماره های88884251- 021و یا 88884794-021 تماس حاصل فرمایید.
  • پرواز های سیستمی داخلی

    قوانین و مقررات رزرو و ابطال پروازهای سیستمی (داخلی)

    1. فعالیت وب سایت سفرمی مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و همچنین تجارت الکترونیکی میباشد. خدمات ارائه شده در این وب سایت، مختص به "سفرمی" است و هرگونه بهره برداری از متن ها، اطلاعات، عکس ها، طرح ها، لوگوها و نقشه های موجود در این وب سایت پیگرد قانونی دارد. افراد تنها با ذکر نام، نشانی و لینک به صفحه ی اینترنتی وب سایت "سفرمی" مجاز به استفاده از مطالب این وب سایت در اینترنت می باشند و استفاده از اطلاعات در رسانه ها، با کسب اجازه ی کتبی از مدیریت شرکت سفرمی بلامانع است.
    2. اطلاعات شخصی وارد شده توسط کاربران در سایت "سفرمی" محرمانه بوده و در سطح امنیتی بالایی قرار دارد. سفرمی نهایت تلاش خود را جهت نگهداری و محافظت از این اطلاعات به کار می برد. بنابراین به منظور حفظ حریم امنیتی اطلاعات شخصی کاربران، هر کاربر متعهد می شود که هیچ گونه اطلاعاتی را از روی سایت هک نکرده و هیچ مشارکتی با اشخاص حقوقی و حقیقی در انجام این امر نداشته باشد. همچنین در صورت مشاهده و اطلاع یافتن از هرگونه اقدام منجر به هک توسط شخص یا موسسات دیگر در اسرع وقت این امر را به اطلاع مدیریت سایت سفرمی برساند.
    3. کاربران متعهد می شوند اطلاعات شخصی خود را در ثبت نام و رزرو به درستی و کامل وارد کنند و چنانچه اطلاعات خود را ناقص وارد کنند مسئولیت آن بر عهده ی شخص می باشد.
    4. کاربران متعهد می شوند که هر گونه تغییر در مشخصات شخصی خود را الزامآ و در اسرع وقت در وبسایت "سفرمی" اصلاح نمایند، چنانچه این اصلاحات صورت نگیرد، این وبسایت هیچ گونه مسئولیتی در قبال تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.
    5. وبسایت "سفرمی" اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعه ی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذیصلاح فقط برطبق موارد مطرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.
    6. وب سایت "سفرمی" اطلاعات پرواز و فروش اینترنتی بلیت هواپیما را ارائه می دهد و در قبال شرایطی از قبیل: تاخیر یا تعجیل و کنسلی پرواز هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.
    7. هرگونه سوء استفاده از نام تجاری "سفرمی" سایت اینترنتی "سفرمی"، مکاتباتی از سوی "سفرمی" و یا استفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت ایجاد نماید ممنوع بوده و چنانچه این امر صورت گیرد پیگرد قانونی خواهد داشت.
    8. پروازهایی که با هواپیمای BAE انجام میگیرد امکان پذیرش حیوان زنده وجود ندارد (هواپیمایی ماهان)

    شرایط و ضوابط رزرو و خرید بلیت هواپیما

    1. فرایند خرید و رزرو بلیت از وب سایت "سفرمی" طبق قوانین و مقررات تجارت الکترونیک می باشد و هرگونه تخلف در این امر تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. کاربر ضمن خرید و رزرو اینترنتی بلیت متعهد می شود که در آگاهی کامل از کلیه ی قوانین و مقررات خرید بلیت از این سایت می باشد.
    2. طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت تاخیر یا تعجیل و کنسلی، در زمان انجام پرواز، بر عهده ی آن شرکت هواپیمایی می باشد.
    3. هنگام ثبت نام و رزرو بلیت، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیت وجود ندارد و "سفرمی"، هیچگونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده اند بر عهده ندارد. بنابراین برای اصلاح اطلاعات، مسافر موظف است بلیت را کنسل و مجدداً خریداری کند.
    4. بلیت خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر میباشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیت با کارت شناسایی، از پذیرش ایشان معذور خواهیم بود.
    5. در قوانین هواپیمایی کشوری، مسافران نوزاد کمتر از دو سال، مسافران کودک بین دو تا دوازده سال تمام و مسافران بزرگسال بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت خریدار و وارد نمودن رده ی سنی به صورت اشتباه، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت خواهد شد. بلیت نوزاد و کودک به هیچ عنوان به صورت مجزا از بلیت بزرگسال صادر نمی گردد.
    6. لازم به ذکر است قیمت بلیت های سیستمی برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت می باشد، اما قیمت بلیت های چارتری (غیر قابل استرداد) کودک با بزرگسال برابر است.
    7. پس از پرداخت مبلغ و تایید بلیت، رزرو و خرید قطعی شده و اطلاعات آن از طریق پیام کوتاه و ایمیل به مشتری ارسال می گردد. هنگام مراجعه به فرودگاه در پروازهای چارتر ارائه ی یک نسخه ی چاپ شده از بلیت و در پروازهای سیستمی، ارائه ی شماره ی بلیت به همراه کارت شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.
    8. مطابق با قوانین هواپیمایی کشوری هر نوع کنسلی بلیت از جانب مسافر، شامل جریمه ی کنسلی می شود. مقدار این جریمه بنا بر قوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیت کسر شده و مابقی پول، به صورت آنلاین به حساب مسافر مرجوع می گردد. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین 24 تا 72 ساعت) می باشد. این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست و هزینه ی بلیت این پروازها در صورت کنسلی به طور کامل پرداخت می شود.
    9. لغو یا تاخیر پرواز بیش از دو ساعت، شامل جریمه ی کنسلی نمی شود. در این صورت مسافر می تواند به صورت آنلاین فرم درخواست استرداد بدون جریمه را پر کند.
    10. لازم به ذکر است اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف انجام گیرد، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت ایرلاین، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه ی کنسلی شود.
    11. خریدار حق تغییر قیمت بلیت، دست بردن در مفاد بلیت و یا فروش مجدد بلیت با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.
    12. طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانمهای باردار، افراد مبتلا به بیماریهای قلبی - عروقی، بیماریهای تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، بیماران دیالیزی یا افرادی که از داروهای تضعیف کننده ی سیستم ایمنی استفاده می نمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می باشد. همچنین این گروه از مسافران ملزم به همراه داشتن داروهای مورد نیاز خود در طول سفر می باشند.
    13. بر اساس قوانین موجود، صدور بلیت در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیت توسط این افراد، تمام مسئولیتهای بعدی، بر عهده ی شخص کاربر خواهد بود.


    از 30 دقیقه قبل از پرواز به بعد تا 30 دقیقه قبل از پرواز تا 3 ساعت قبل از پرواز تا 12 ظهر 1 روز قبل از پرواز تا 12 ظهر 3 روز قبل از پرواز (کلاس) شناسه نرخی خط هوایی
    60% تا ساعت 12 ظهر روز قبل از پرواز 40% Cancellation T U R X V M Q N Y S O آسمان
    50% تا ساعت 12 ظهر روز قبل از پرواز 30% C D I Z
    70% تا ساعت 12 ظهر روز قبل از پرواز 50% C L H K B
    100% e
    50% 30% 10% S X T V Q P R Y B ماهان
    50% 40% 15% L
    50% 40% 20% I
    70% 50% 20% N
    70% 40% 30% C
    70% 50% 20% W WW WA
    95% 90% U
    50% 40% 30% 20% Y R V Z L M A I P F K D N تابان
    100% B W J S O Q E U H X
    70% 60% 40% 30% A/R/Y قشم ایر
    70% 60% 50% 40% V/M/Q
    100% K/N/L
    50% 30% W WF WB N NF NB X S SF H HF
    P PF PB R RF RB RH RD RE JD
    JH JB JF J Z ZF ZB ZH ZD Q
    QF QB QH QD
    کاسپین
    70% 40% M
    80% 50% K KF L LF LB LH
    100% V A F U D IF IB IH IE I
    از 2 ساعت مانده به پرواز به بعد 65% از 12 ظهر روز قبل از پرواز تا 2 ساعت به پرواز 50% 30% همه کارون
    40% از 24 ساعت قبل از پرواز به بعد 20% تا 24 ساعت قبل از پرواز RQ RX R P F S Y B H V کیش ایر
    50% از 24 ساعت قبل از پرواز به بعد 25% تا 24 ساعت قبل از پرواز E K U Q M N L O S
    100% x
    60% 55% 40% 25% 15% همه تفتان
    30% 20% 15% 10% Z X F (اکونومی) زاگرس
    40% 30% 20% 15% I T U A (اکونومی)
    50% 40% 30% 25% B D E S (اکونومی)
    70% 50% 40% 35% M N R (اکونومی)
    80% 60% 50% 45% H Q L (اکونومی)
    100% 50% P V Y K W (اکونومی)
    100% W
    60% 30% O, L, N, M, Q, V, Y, C,J ایران ایر
    از 3 ساعت به بعد تا 3 ساعت قبل از پرواز تا 24 ساعت قبل از پرواز (کلاس) شناسه نرخی خط هوایی
    60% 50% 30% K D همه به غیر از آتا
    100% K D
    تا 12 ساعت قبل از پرواز تا 24 ساعت قبل از پرواز تا 48 ساعت قبل از پرواز تا 72 ساعت قبل از پرواز (کلاس) شناسه نرخی خط هوایی
    100% 100% 100% 100% spacial سپهران
    85% 70% 50% 30% اکونومی
    از 4 ساعت قبل پرواز به بعد (از دست دادن پرواز) از زمان صدور تا 4 ساعت قبل پرواز (کنسلی ) از زمان صدور تا 4 ساعت قبل پرواز (تغییر تاریخ) (کلاس) شناسه نرخی خط هوایی
    60% 40% 20% B B1 معراج
    50% 40% 10% H H2
    70% 50% Y Y1
    100% P
    جا ماندن از پرواز از ساعت ۱۲ ظهر روز قبل تا ۵ ساعت قبل از پرواز تا قبل از ساعت ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز تا قبل از ساعت ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز قیمت بلیط خط هوایی
    50% 40% 30% 20% 500.000 تومان و بالاتر ایران ایر تور
    60% 50% 40% 30% 300.000 الی 499.000 تومان
    70% 60% 40% 30% 155.000 الی 299.000 تومان
    80% 70% 40% 30% 154.000 تومان و پایین تر
    از 3 ساعت پیش از پرواز تا زمان پرواز از 12 ظهر 1 روز قبل تا 3 ساعت قبل از پرواز از 12 ظهر 3 روز تا 12 ظهر 1 روز قبل از پرواز از زمان صدور تا 12 ظهر سه روز قبل از پرواز (کلاس) شناسه نرخی خط هوایی
    90% 70% 50% 30% LL LW LV LU LS LR LQ LN LM LK LE LD LB LY LI LP LT LF *وارش
    80% 60% 40% 20% SS SW SV SU SR SQ SN SM SK SE SD SB SH SY
    70% 50% 30% 10% HH HW HV HU HR HQ HN HM HI HE HD HB HS HF HJ HG HY
    از 12 ظهر روز قبل تا زمان پرواز از 12 ظهر 2 روز تا 12 ظهر روز قبل از پرواز از 12 ظهر 3 روز تا 12 ظهر 2 روز قبل از پرواز از زمان صدور تا 12 ظهر 3روز قبل از پرواز
    95% 80% 70% 60% W

    * شرایط استرداد پروازهای داخلی هواپیمایی وارش به غیر از مسیرهای از/به کیش و قشم.

  • صدور بلیط قطار

    قوانین و مقررات صدور بلیت قطار

    1. تمام قوانین و مقررات مندرج در سایت سفرمی طبق قوانین راه آهن جمهوری اسلامی ایران می باشد.
    2. به دلیل شیوع بیماری کرونا، فاصله گذاری اجتماعی در داخل کوپه ها رعایت میشود. (در کوپه 6 نفره 3 نفر و در کوپه 4 نفره 2نفر قرار میگیرند)
    3. اطلاع رساني در مواقع اضطراري از طريق پست الكترونيك و يا پيام كوتاه انجام مي پذيرد، ‌لذا مسئوليت صحت درج پست الکترونیک و شماره تلفن همراه، بعهده خريدار مي باشد.
    4. استرداد بليت از طريق يكي از مراكز فروش بليت قطار و با ارائه كارت شناسايي معتبر(كارت ملي، شناسنامه یا پاسپورت) امكان پذير مي باشد.
    5. قوانین استرداد به شرح زیر می باشد:
      • - تا ساعت ۱۲ ظهر روز قبل از حركت قطار،۹۰ درصد بهاي بليت پرداخت مي‌شود.
      • - از ساعت ۱۲ ظهر روز قبل از حركت تا سه ساعت پيش از حركت قطار، ۷۰ درصد بهاي بليت پرداخت مي‌شود.
      • - از سه ساعت مانده به حركت تا لحظه‌ي حركت قطار۵۰ درصد بهاي بليت پرداخت مي‌شود.
    6. پس ازحركت قطار، امكان‌ استرداد امکانپذیر نمی باشد و هزينه بليت مسافر سوخت مي شود.
    7. حداكثر تا يك ساعت پس از صدور بلیت به شرط عدم حركت قطار، امکان استرداد با مراجعه به مراكز فروش وجود دارد.
    8. کودک تنها (بین ۲ تا ۱۲ سال) که بدون همراه بزرگسال قصد رزرو و خرید بلیت را داشته باشد، مجاز به اخد بلیت نمی باشد.
    9. براي كودكان ۲ تا ۱۲ سال تمام، بلیت نيم بها محاسبه مي‌شود.
    10. برای نوزادان تا 2 سالگی، معادل 10درصد از بهای کل بلیت محاسبه و دریافت مي‌شود.
    11. برای خرید کوپه دربستی، باید بعد از انتخاب مسیر و تاریخ مورد نظر، گزینه کوپه دربستی را انتخاب کرده و جستجو نمایید.
    12. چنانچه بلیت رفت و برگشت يكسان و همنام باشد، وجه كامل بلیت رفت حداكثر تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت در كليه مراكز فروش به مسافر پرداخت مي‌شود و يا در صدور بلیت قطارهاي بعدي اولويت خواهد داشت. در صورت تمايل مسافر، وجه كامل بلیت برگشت نيز پرداخت مي‌شود. حداكثر زمان استرداد بلیت برگشت ۳ ساعت قبل از حركت قطار مي‌باشد.
    13. در صورت تاخير بيش از حد مقرر قطار اكسپرس يا سريع در رسيدن به مقصد، اگر تاخير ناشي از حوادث طبيعي نباشد و ناشي از قصور راه آهن يا شركتي كه حمل مسافر را بعهده دارد باشد در صورت تاخير بيش از حد مجاز، ۵۰ درصد بهاي بلیت بعد از كسر خدمات (خدمات ايستگاهي و پذيرايي) حداكثر تا يك ماه پس از تاريخ حركت به مسافر، پرداخت مي‌شود.
    14. در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی می توانید با شماره های درج شده در سیستم تماس حاصل فرمایید.

    قوانین و مقررات صدور بلیت حمل خودرو

    1. پس از رسيدن قطار به مقصد تحويل فوري خودرو به دليل انجام امور مربوط به تخليه خودرو از واگن امكان پذير نبوده و تحويل خودرو در ساعات اداري و با فاصله زماني انجام می شود.
    2. ساعت حركت درج شده روي بليت حمل خودرو، آخرين زمان پذيرش خودرو جهت اعزام از مبداء حركت بوده و شروع پذيرش خودرو از ساعت 8 صبح روز حركت قطار مي باشد.
      تبصره : موارد استثناء در قسمت توضيحات خاص بليت اعلام مي گردد. (مانند حمل خودرو در مسير مشهد – شيراز)
    3. حمل خودروهاي با ارتفاع بيش از 158 سانتيمتر (شاسي بلند – پاترول، پرادو، سانتافه، نيسان وانت و ...) يا عرض بيش از 180 سانتي متر (اكسل پهن) مقدور نميباشد.
    4. جهت خودروهاي عبوري از ايستگاه تهران، لازم است بليت حمل خودرو در مسير دوم با يك روز فاصله از ورود قطار اول به تهران صادر گردد.
    5. در صدور بليت براي ساير خودروهاي عبوري، ساعت حركت انتخابي براي بليت خودرو در مسير دوم با پيشبيني تأخيرات احتمالي قطار اول و رعايت بند 2 اقدام گردد. بر اين اساس، لازم است حداقل 8 ساعت بين زمان رسيدن قطار اول به مقصد تا زمان حركت قطار دوم فاصله در نظر گرفته شود.
    6. ارائه اوراق شناسايي مالك و نيز خودرو هنگام تحويل دادن و تحويل گرفتن آن الزامي ميباشد.
    7. درج شماره شهرباني (پلاك) خودرو و سپس نام خودرو و نام مالك خودرو بر روي بليت ضروري است.
      • براي خودروهاي صفركيلومتر كه هنوز شماره نشدهاند، شش رقم آخر شماره شاسي به جاي شماره پلاك درج شود. در اينگونه موارد، ارائه برگه فروش هنگام تحويل خودرو الزامي است.
      • براي خودروهاي گذر موقت و عبوري، فقط تا قبل از به اتمام رسيدن زمان مجوز عبور ميتوانند با همان شماره پلاك گذر موقت بليت صادر نمايند.
  • رزرو هتل

    قوانین رزرو هتل

    1. با توجه به اینکه سفرمی تنها سامانه ای است که به صورت کاملا آنلاین خدمات خود را ارایه میکند و تمامی واچرها در لحظه صادر می گردد، در مواردی بسیار نادر ممکن است به دلایلی از قبیل اشتباهات هتل، مشاهده خرابی و مشكلات در اتاق رزرو شده ، دلایل امنیتی در هتل (همزمانی رزرو با ورود افراد بلند پایه ) و یا اشتباهات كارمندان مركز و یا كارمندان رزرواسیون هتل، امکان لغو رزرو حداکثر چند ساعت بعد از رزرو وجود دارد که در این صورت سفر می تا حدامکان هتل دیگری در همان تاریخ برای مسافر رزرو خواهد کرد و یا در صورت عدم امکان رزرو، کل وجه به مسافر عودت خواهد شد. در این صورت مسافر حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.
    2. با توجه به یکسان نبودن قوانین هتل ها و و اینکه هر هتل قوانین مخصوص به خود را دارد، در بعضی از ایام سال رزروهای کمتر از سه شب فقط در صورت هماهنگی تلفنی با سفرمی امکان پذیر است و در غیر این صورت امکان کنسلی رزرو وجود دارد.

    ایجاد اخلال

    هرگونه ایجاد مزاحمت، از قبیل تماس های تلفنی پی در پی، رزروهای موقت متعدد و ... با هماهنگی قبلی كه از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با قوه محترم قضاییه بخش جرائم اینترنتی صورت پذیرفته است، به صورت جدیی مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

    اطلاعات و مشخصات هتلها

    از آنجایی که کلیه اطلاعات و مشخصات هتل ها که در سایت مشاهده می شود اعم از قیمت ، روش محاسبه عوارض و حق سرویس ، وجود صبحانه برای اتاقها ، استخر و سونا ، ترانسفر از فرودگاه و كلیه امكانات و تجهیزاتی كه نام برده شده است ، توسط هتل ارایه شده و مسولیت آن با خود هتل می باشد. مسافرینی كه شك و تردید در خصوص اطلاعات ذكر شده دارند، بهتر است قبل از تصمیم گیری در خصوص رزرو، با هتل مستقیماً تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب کنند و سپس تصمیم گیری نمایند

    قوانین لغو رزرو

    موارد اضطراری

    در شرایط خاص و اضطراری از قبیل سیل، آتش سوزی ،زلزله ، جنگ ، بسته شدن جاده ها و ... ، سفرمی هیچگونه تعهد و مسئولیتی در مورد اسکان و پذیرایی از میهمانان محترم ندارد.

    مدارک شناسایی

    مدارک شناسایی افراد کارت ملی و شناسنامه و جهت احراز زوجیت تنها ذکر نام همسر در شناسنامه ها می باشد. در غیر اینصورت هتل از ورود مهمان جلوگیری و مطابق قانون کنسلی عمل می گردد.

  • بلیط اتوبوس

    شرایط و ضوابط خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

    1. قوانین و شرایط مربوط به بلیط کاغذی (خرید حضوری از ترمینال مسافربری) شامل بلیط های اینترنتی نیز می شود و از این لحاظ هیچ تفاوتی بین بلیط اینترنتی و کاغذی وجود ندارد.
    2. تمام بخشهای عمليات خريد بلیط در سفرمی مشمول قوانين جاری تجارت الکترونيک در کشور بوده و هرگونه تخلف تحت پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت.

    شرایط خرید بلیط اتوبوس

    پس از صدور بلیط هیچ تغییری (از جمله تاريخ و ساعت حرکت،مبداء و مقصد، نوع اتوبوس و...) امکان پذیر نیست. برای اعمال هرگونه تغییری بلیط باید استرداد گردد.

    ارائه شماره بلیط به منزله مالکیت آن است، بنابراین در نگهداری شماره ارسال شده از طریق سامانه، دقت فرمایید. خرید بلیط هنگامی قطعی می شود که سامانه شماره بلیط را به شما ارائه کند.

    حداقل ۳۰ دقیقه پیش از حرکت به غرفه شرکت مسافربری مستقر در پایانه مبداء مراجعه کنید و شماره بلیط خریداری شده از سامانه (شماره ارسال‌شده به تلفن همراه شما) را به متصدی مربوطه ارائه کنید و بلیط کاغذی خود را دریافت نمایید.

    اطلاع رسانی در خصوص خرید و استرداد، از طریق پیام کوتاه و پست الکترونیکی انجام می پذیرد، لذا مسئولیت صحت شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی به عهده خریدار است.

    سوار شدن بین راهی اتوبوس تنها با هماهنگی شرکت مسافربری به صورت تلفنی امکان پذیر می باشد و سفرمی مسئولیتی در قبال آن ندارد.

    برخی سرویس ها بین راهی بوده و در واقع مقصد نهایی این سرویس ها شهر دیگری می باشد. توقف در این مقاصد بین راهی معمولا در ورودی شهرها انجام می گیرد و سفرمی مسئولیتی بابت توقف در ترمینال این شهرها ندارد.

    در صورتی که تعداد مسافران اتوبوس تا زمان آغاز سفر به حد نصاب 50 درصد ظرفیت وسیله نقلیه نرسد، شرکت صادر کننده بلیط میتواند ضمن هماهنگی با شرکت مسافربری دیگر و تامین سرویس کاملاً مشابه با سرویسی که برای آن بلیط فروخته است، مسافران را به شرکت موصوف هدایت نموده و شرکتی که تامین وسیله نقلیه را بر عهده گرفته است، مکلف است بدون اخذ هرگونه هزینه اضافی از مسافران و ضمن ارائه سرویس کاملاً مشابه، برای آنان بلیط صادر نماید. در این حالت حداکثر تاخیر مجاز وسیله نقلیه نسبت به زمان مندرج در بلیط اولیه مسافران یک ساعت خواهد بود.

    در صورتی که جهت سفر خارجی یا داخلی نیاز به ارائه بلیط کاغذی به سازمان خاصی باشد، باید به پایانه مبدا مراجعه کرده و بلیط خود را دریافت کنید. بدیهی است که بلیط ارائه شده توسط سفرمی تنها جنبه نمایش و نگهداری اطلاعات برای مسافران را دارد.
    در صورتی که کمتر از 30 دقیقه به زمان حرکت اتوبوس باقی مانده باشد، پیشنهاد می شود به صورت آنلاین اقدام به خرید بلیط اتوبوس نکنید و در صورت خرید آنلاین و از دست دادن سرویس مورد نظر مسوولیت آن به عهده خود شما می باشد.

    شرايط استرداد بلیط اتوبوس

    قوانین استرداد بلیط سازمان حمل و نقل برای سرویس های مختلف براساس ساعت خرید بلیط و حرکت اتوبوس متفاوت بوده و برای هر کدام در بخش اطلاعات بیشتر و قوانین استرداد مشخص شده است.
    نکته: هزینه کنسلی بلیط سفرهای خارجی تابع قوانین بلیط های داخلی نبوده و شرکت های مسافربری بر اساس سیاست های داخلی شرایط کنسلی را تعیین می کنند.

    امکان استرداد آنلاین بلیط اتوبوس فقط تا سه روز بعد از حرکت اتوبوس فراهم می‌باشد و پس از این مدت تنها به صورت حضوری در پایانه‌ی مبدا قابل استرداد است.

    پس از استرداد ، وجه به حساب بانکی شما برگشت داده می شود و مبلغ 5000 ریال بابت کارمزد بانکی کسر خواهدشد
    وجه حداکثر ظرف 72 ساعت به حساب شما برگشت داده خواهدشد.
    وجه بلیط به حسابی برگشت داده خواهد شد که هنگام خرید پرداخت به واسطه آن صورت پذیرفته است.
    فقط بلیط هایی قابل استرداد می باشند که به واسطه همین سامانه خریداری شده اند.
    فرایند استرداد برگشت پذیر نبوده و بلیط استرداد شده قابل تبدیل به خرید مجدد نیست.
    توجه داشته باشیدکه برای استرداد، بلیط تمامی مسافران سفر مربوطه مسترد خواهدشد.

    دریافت وجه استرداد در پایانه مبدا در هر زمان قبل و بعد از حرکت و پس از کسر جریمه مربوطه امکان پذیر است. مشروط به این که بلیط قبلا در سایت استرداد نشده باشد.
    با توجه به اختلاف زمانی بین درخواست استرداد و تایید توسط تعاونی، حتما باید جهت عدم تغییر درصد جریمه، حداقل 5 دقیقه قبل از اتمام بازه زمانی مربوطه درخواست استرداد ثبت شود.
    در صورتی که زمان درخواست استرداد در هر دو بازه زمانی جریمه 10 درصدی و 50 درصدی باشد، جریمه بلیط به صورت 50 درصدی محاسبه می شود.

  • قوانین و اصول بیمه

    اول: اصل حد اعلاي حسن نيت Principal of utmost good faith

    اصل حسن نيت، اصلي اخلاق است كه وارد حقوق بيمه شده و به صورت يك قاعده حقوقي در آمده است. حسن نيت اصلي دو جانبه بوده كه رعايت آن از طرف بيمه‌گر و بيمه‌گذار الزامي مي‌باشد.

    الف- اجراي اصل حسن نيت از طرف بيمه‌گذار
    • ارائه كليه اطلاعاتي كه بيمه‌گر را قادر به ارزيابي و تعيين حق بيمه و يا تصميم گيري در مورد رد يا قبول ريسك مي‌نمايد.
    • مراقبت و نگهداري اموال خود به منظور پيشگيري از وقوع حادثه
    • اعلام مواردي كه ممكن است منجر به تشديد خطر در مورد بيمه شود؛ خواه تشديد خطر از طرف بيمه گذار باشد و يا اشخاص ثالث
    • اعلام تغييراتي كه در طول قرارداد بيمه‌اي ممكن است در مورد بيمه به عمل آمده بنحوي موجب تغيير ماهيت خطر شود
    • اعلام كاهش ارزش مورد بيمه در زماني كه بهاي اموال بيمه شده به موجب قرارداد ديگري و براي همان خطر و مدت بيمه شده باشد
    • اعلام به موقع وقوع خطر به بيمه‌گر در مهلت قانوني
    • كوشش در جلوگيري از سرايت و توسعه خسارت
    • همكاري با بيمه‌گر براي تعيين ميزان خسارت و ارائه هر گونه مدركي كه بيمه‌گر در اين مورد لازم دارد
    • عدم تغيير آثار خسارت و يا هر گونه جا به جايي اموال بعد از حادثه و پيش از بازديد كارشناس بيمه‌گر
    • پرداخت به موقع حق بیمه
    ب- اجراي اصل حسن نيت از طرف بيمه‌گر
    • تعيين نرخ حق متناسب با وزن واقعي خطر
    • تنظيم متن بيمه‌نامه و شرايط قرارداد و حدود تعهدات بيمه‌گر به طور واضح و شفاف بنحوي كه منافع قانوني و عادلانه بيمه‌گذار به بهترين وضع حفظ گردد
    • انجام به موقع تعهدات پس از بروز حادثه نظير سرعت در انجام كارشناسي و پرداخت خسارت
    • تفسير مواد مبهم و گنگ در بيمه‌نامه به نفع بيمه‌گذار كه به آن ارجحيت با طرف مقابل گويند
    • حكميت در حل و فصل دعاوي به روش كدخدا منشانه

    دوم: اصل نفع بيمه پذير يا نفع بيمه‌اي Insurable-interest

    طبق ماده 4 قانون بيمه: موضوع بيمه ممكن است مال باشد يا هر حق مالي و يا هر نوع مسئوليت حقوقي، مشروط بر آنكه بيمه‌گذار نسبت به بقاي آنچه بيمه مي‌كند، ذينفع باشد

    چون هدف بيمه‌گذار از خريد بيمه دريافت غرامت در صورت تحقق خطر است، بنابراين بيمه‌گذار بايد در بقاء موضوع بيمه ذينفع بوده و علاقمند باشد كه خطر بيمه شده بروز نكند و در واقع علاقه و نفع بيمه‌گذار در عدم وقوع حادثه براي مورد بيمه باشد و براي دريافت خسارت خود بايد ثابت كند كه در صورت تحقق خطر تحت پوشش دچار خسارت و زيان شده است.

    سوم: اصل جبران خسارت يا غرامت Principal of Indemnity

    اين اصل در بيمه‌هاي غيرزندگي و درمان حاكم بوده و به موجب آن بيمه نبايد منشاء سود و ايجاد منفعت براي بيمه‌گذار شده و شرايطي فراهم شود كه بیمه‌گذاراز جبران خسارت وارده به مورد بيمه منتفع شده و سبب شود كه در وضعيت مساعدتر از قبل از وقوع حادثه قرار گرفته و بر دارايي وي افزوده گردد. تنها خدمت بيمه‌گر بايد اين باشد كه بيمه‌گذار بتواند خسارت واقعي و عادله خود را دريافت نموده و حقي از وي ضايع نگردد.

    چهارم: اصل جانشيني يا حق رجوع بيمه‌گر، به مسئول حادثه

    در بيمه‌هاي اموال ممكن است مواردي پيش آيد كه خسارت وارده بر اثر تقصير اشخاص ديگري به غيراز بيمه‌گذار به وجود مي آيد. در اين صورت برا ي بيمه‌گذار اين امكان است كه به منظور دريافت خسارت به مقصر حادثه رجوع نمايد، ولي به دليل مشكلاتی كه ممكن است بيمه‌گذار در دريافت خسارت از مقصر حادثه داشته باشد، ترجيح مي‌دهد به جاي مراجعه به مسئول حادثه، خسارت را از بيمه‌گر خود دريافت دارد. بنابراین بیمه‌گر می‌تواند خسارت را پرداخته و جانشین بیمه‌گذار در دریافت خسارت از مقصر حادثه گردد.

    پنجم: اصل تعدد بیمه

    تعدد بیمه عبارت است از اینکه برای بیمه یک شی چند قرارداد بیمه وجود داشته باشد .تعدد بیمه لزوما"موجب بطلان قراردادهای بیمه نیست .ممکن است همه قراردادها معتبر باشد در صورتی که سه شرط زیر وجود داشته باشد ،تعدد بیمه می تواند برخلاف اصل غرامت باشد :

    1. اینکه جمع مبالغه بیمه شده از ارزش واقعی شی بیمه شده تجاوزکند .
    2. اینکه منتفع از همه بیمه نامه ها یک شخص باشد .
    3. خطرهای بیمه شده در همه بیمه نامه ها یکسان باشد .

    ششم: اصل داوری

    هرگونه اختلاف بین بیمه گر و بیمه گذار ، به ویژه از نظر فنی، ترجیحا"در مرحله نخست از طریق توافق و سازش انجام می گیرد . طرفین قرارداد به ویژه بیمه گر ،علاقه ای به طرح دعوا در دادگاه ندارند. زیرا اولا"مراحل رسیدگی طولانی است و ثانیا"ممکن است به اعتبار حرفه ای و حسن شهرت شرکت بیمه لطمه وارد شود .اگر اختلاف و عدم توافق طرفین در شمول یا عدم شمول قرارداد یا میزان خسارت از طریق سازش امکانپذیر نباشد موضوع به داوری ارجاع می گردد. مزیت داوری در این است که اولا"به دور از تشریفات دست و پا گیر اداری و کم هزینه است و ثانیا"داوران اغلب از میان افراد صاحبنظر فنی و مدیران بازنشسته یا شاغل متخصص در امر بیمه و موضوع مورداختلاف طرفین انتخاب می شوند. شرایط داوری در شرایط بیمه نامه درج می شود اگر طرفین توافق کنند موضوع به یک داور واحد ارجاع می شود در غیر اینصورت هر یک از طرفین اختلاف ،یک داورانتخاب می کند که مشترکا"به موضوع اختلاف رسیدگی نماید .در این مرحله نیز اگر موضوع اختلاف حل نشود یا داوران در مورد نکته خاصی هم رای نباشند سر داوران انتخاب می شود که به موضوع رسیدگی می کند و رای هیات داوران به طرفین برای اجرا ابلاغ می شود.

    هفتم: اصل علت نزدیک

    بیمه گذار که در اندیشه دریافت خسارت از بیمه گذار است باید نشان دهد که بیم وقوع حادثه و خسارت وارد شده رابطه علت و معلولی نزدیک و مستقیم وجود دارد .علت نزدیک خسارت وارده باید حادثه بیمه شده باشد تا بیمه گر آن را بپردازد. یعنی خسارت در نتیجه وقوع حادثه بیمه شده وارد آمده باشد .خسارت وارده ممکن است ناشی شود .امکان دارد این پیوستگی را علتی مستقل و بی ارتباط با دلایل پیش گفته، از هم بگسلد.

    هشتم: اصل اتکائی

    از اصول اولیه بیمه در کلیه رشته ها این است که ریسک بیمه شده تا جایی که ممکن است در سطح وسیعی پخش شود. بیمه اتکایی راه حل این اصل است. بیمه اتکائی نظامی است که بیمه گر صادرکننده بیمه نامه را قادر می سازد که با توجه به سرمایه و ذخایر خود بخشی از ریسک های صادره را به حساب خود نگه دارد و مازاد بر توان خود را بین بیمه گران اتکایی مختلف تقسیم کند. به بیان دیگر ،بیمه اتکایی را می توان توزیع جهانی ریسک نامید .بیمه اتکایی موجب می شود که بیمه گر صادرکننده ظرفیت خود را به مبلغ خاصی که توانایی او اجازه می دهد محدود نکند، بلکه ریسک های بزرگ با سرمایه های بالا را به راحتی قبول و مازاد را بیمه اتکایی کند. در نظام بیمه اتکایی شرکتی که بخشی از صادره های خود را به بیمه گر اتکایی واگذار می کند "شرکت های واگذار کننده "نامیده می شود.

هتل های پر مخاطب

پرواز های داخلی پر تردد

پرواز های خارجی پر تردد

قطار های پر تردد

ورود به سایت
فراموشی کلمه عبور
فراموشی رمز عبور
ثبت نام در سایت
ثبت نام در سایت
لطفا برای فعال سازی نام کاربری خود، از طریق ایمیل و یا پیام کوتاه، لینک فعال سازی را کلیک کنید.
نام کاربری شما عبارتست از ایمیل وارد شده در مرحله قبل